Fick lite panik..

..först för att jag fick syn på min mage. Den är inte helt platt längre. & det stör mig något grymt. Har ju alltid vart en tjej med massa röv men ingen mage och det har liksom vägt upp, att jag har fått varit smal nånstans. Så ah panik fick jag iallafall så la mig på golvet och gjorde lite situps. Sen, när jag ändå höll på, tänkte jag att jag skulle göra lite armhävningar också. Men fuck vad jobbigt. 10 vanliga och jag fick TA I. Så där fick jag lite mer panik.  What has happend ?! Var det inte i somras jag gjorde 39 (?) stycken ?! riktiga. Jo just ja det var det. 
Måste börja gymma igen, kan ju inte gå och bli en klenis.. Klen och tjock med både röv och mage, det funkar ju inte.. 
Kanske får pallra mig dit imorn då jag faktiskt både är träningsledig och nästan skolledig.

inte ens tvättbrädan får jag ha ifred!
vet ju att den finns där under nånstans, min tvättbräda!
höhö.


Kommentarer
Postat av: Hero

Metabolismen är inte densamma som när du var 14, då gick det att äta godis och äta pizza och ändå ha en tvättbräda utan träning. Vi åldras och förändras, desto äldre man blir desto "svårare" är det att bli tränad.

2010-11-17 @ 05:57:03
Postat av: Lisa

Jo jag har förstått det:/ men ändå det är ju inte så att jag slutat träna eller så, därför är det extra jobbigt.. :p

2010-11-17 @ 10:02:32
Postat av: en som vet

Strunta helt i alkohol ska du se att den försvinnen

2010-11-17 @ 12:41:12
Postat av: Hero

"en som vet" man blir inte per automatik fet av alkohol men ja, det är riktigt energitätt, antagligen det tätaste av allt plus att det har en rad andra negativa effekter som nedsatt förbränning då etanolen skall oxideras i levern (bakfyllan(



En gång är ingen gång, men festar man hårt varje kväll och äter skräp på fyllan och på bakfyllan bygger man sig en runt och fin mage efter X antal månader. Det är bara en tidsfråga, helt oundvikligt.



Det hela handlar kort om kalori in och ut, inte exakta val av livsmedel. Man blir lika fet av broccoli, baccardi, lösgodis, kyckling. You name it. Räknar man bara kalorierna i allt man stoppar i munnen så blir man omöjligt sett tjock, det är dock lite väl ambitiöst att räkna varenda kalori varje dag kanske.

2010-11-17 @ 19:34:19
Postat av: Anonym

7 st gelehallon tar 30 min att gå bort. Tänk då hur lång tid en flaska cider öl eller vin tar att göra sig av med.

2010-11-18 @ 01:29:21
Postat av: Lisa

7st gelehallon..? det vet jag inte riktigt om jag tror på men.. Förstår inte riktigt varför alla tar upp det med alkohol heller.. ? ;o

2010-11-18 @ 12:32:11
Postat av: 7 st hallon igen



7st Geléhallon ger 100 kilokalorier

för att göra av med 100 kilokalorier motsvarar det en halvtimmes promenad.

2010-11-20 @ 01:25:51
Postat av: 7 st hallon igen

de ska bara stå kalorier inte kilokalorier

2010-11-20 @ 01:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0