It all ends here.

OBS läs inte om ni inte vill få sista hp-filmen spoilad. Och har ni inte läst böckerna fattar ni nog inte ändå.

Igår kom jag äntligen iväg och såg sista Harry Potter-filmen. Hade riktigt höga förväntningar på den, särskilt efter den grymma trailern, förväntningar som inte motsvarades. Tar väl i om jag säger att filmen var dålig, för det var de inte, men det går inte ens att jämföra med de underbara böckerna.

Satt och störde mig på någonting i typ varje scen fast samtidigt så satt jag och grät till hälften av dom?! Mest störde det mig att dom lagt till så mycket action och snygga effekter.
Varför kastar sig Harry utför ett stup tillsammans med Voldemort?
Varför sprängs Voldemort i tusen bitar när han dör?
Varför berättar Harry för Ron och Hermione att han tänker låta sig dödas av Voldemort?

Så ska det inte vara! All jävla action dom lägger till tar ju fokus från det viktiga. För Harry är ju kampen mycket mer psykisk än fysisk, vilket inte alls framkommer i filmen.

Scenen i minnessållet var dock en favvo. Kan även konstatera att det är bökigt att torka tårar bakom 3D-brillorna.

Äntligen har jag sett den sista Harry potter-filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0