Kan inte sova.

Jag och Selma tog en hyffsat tidig kväll och la oss strax innan 12. Efter att ha gett Fantasia ett försök men misslyckats (Vad är det för skitfilm egentligen, verkade mest vara nån orkester som spelade och en gubbe som stod o pratade emellanåt? Inte ens tecknat ;o).

Hur som helst, nu ligger vi nerbäddade i sängen. Selma har somnat för länge sen men mig går det inte lika bra för. Knepigt, jag som inte brukar ha ett dugg svårt att somna (eller sova). Brukar inte störas varken av ljud eller ljus, kan sova både med lampor tända och musik på. Sova på obekväma ställen eller konstiga positioner burkar inte heller vara nått problem, har ju tillochmed somnat stående ett par gånger så :p Väcka mig är däremot svårare, krävs oftast ett antal alarm med tillhörande snoozar. Finns det för övrigt nått skönare än att ligga kvar i sängen o dra sig de där minuterna extra när man borde gå upp? Och med minuter menar jag snarare halvtimmar, den största anledningen till att jag så ofta har kommit försent till skolans första lektion genom åren.

aja, ska iallafall försöka tömma skallen och sova. För antar det är i huvudet problemet sitter. Just att jag ligger och tänker på att jag inte kan somna är nog en bidragande orsak. Precis som det brukar vara, tänker man på hur långsamt tiden går känns det bara som den går ännu långsammare osv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0