Projekt bli-smal

Dags att återuppta projekt bli-smal kanske? Det hamnade ju lite på is iochmed att jag fick jobba lite och sen flytten och allt. Men nu börjar jag vara på G igen, även om det förmodligen inte kommer bli 2-3 träningspass om dagen som jag körde ett tag, jävlar vad duktig jag var?! Har iallafall införskaffat ett träningskort på friskis och vart där 2-4 gånger de senaste veckorna och så har vi lugnat ner oss lite med våra svullo-fasoner så det har ändå varit okej. Har tillochmed tappat nått kilo, ett kilo från mitt nyårslöfte är jag nu. Men vill ha bort MYCKET mer.

Så från den här veckan kör vi! Gym när Sebbe har sin thaiboxning + när han är sugen antar det kommer bli 3-6ggr/vecka och sen försöka ta en promenad nästan varje dag. Hålla igen på maten, och speciellt allt annat skit, unna mig så lite som möjligt. Ingen stenhård plan men några kilo borde man väl tappa fram till man är tvungen att visa sig halvnaken? 


Kommentarer
Postat av: JB

Viktnedgång grundar på att du göra av med mer energi än vad du stoppar i dig. Simpelt sagt men desto svårare att följa.



Missta inte heller fett(inte transfetter; friterat etc.) för att vara onyttigt. Fett lagras inte på fett, det är kolhydrater=insulin du vill hålla dig borta ifrån. Detta kan du simpelt göra genom att äta en kolhydratsfri kost i en eller två veckor. Då ska din kropp ha anpassat sig så pass att din energi utvinns ifrån fett. Detta kommer hjälpa dig ordentligt med viktnedgången och du kommer dessutom kunna göra dig av med ev. underhudsfetter mycket enklare, samtidigt som du kan bygga muskler utan att riskera för mycket katabolism.



2012-04-18 @ 11:28:41
Postat av: Lisa

Har ganska bra koll på hur det funkar men tack för uppdateringen ändå :) Men som sagt så är det ju inte så himla lätt att göra det bara för man vet hur det ska göras. Och kolhydrater är ju väldigt gott.....

2012-04-18 @ 13:47:40
URL: http://lisalarssooon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0