Jag har tics.

När det kommer till att skriva med teknik har jag tics. Främst när det gäller tangentbordet, vi är inte riktigt vänner det och jag.., händer även på sms. Tänkte bjuda på en lista över fel jag ständigt gör:

x Bokstäverna hamnar i fel ordning. tex: skulel, ajg, itne. Detta gör jag JÄMT. skyller på att jag har bråttom...

x Använder smileys HELA tiden.. i stort sett i varenda mening och inte sällan två stycken, för att få fram rätt uttryck/känsla. favoritsmileysarna: :p ;s ;o x)

x överkonsumtion av vissa ord, exemplevis; ju, då, typ. Hatar när jag använder nått av orden flera gånger i en mening eller avslutar flera meningar med samma ord. Låter som en bagatell me nvafan, det låter ju skitfult!

x Ihopskrivningar (tror jag?). Jag HATAR särskrivningar. Så jag har gått o blivit tvärtom, tror att jag skriver ihop ord mer än vad man ska. ibland känns det så iallafall, men kanske är jag helt ute o cyklar.. x)

Tangenbord för blondiner ^^
Tvivlar på det skulle hjälpa mig, men bra snyggt är det så skulle inte tacka nej till ett snåt här tangentbord -"tangenbord för blondiner".

Kommentarer
Postat av: gabriella,

jag är likdan på de tre första punkterna! :p

2010-08-14 @ 20:55:44
URL: http://gabriellawikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0