Nytt högskoleprov!

Oj, de ska tydligen göra om högskoleprovet, spännande! inte för att det rör mig alls egentligen, den nya formen ska börja användas hösten 2011, men ändå. Kommer nog testa o göra det ändå, bara för att :p  Anmälan för höstens prov har öppnat också, så blir att anmäla sig snart, fast jag kanske inte behöver det heller. men kommer nog fan inte ge mig förrens jag får minst 1.8-1.9. hah.
nytt hägskoleprov, spännande!

Exempel på uppgifter på de nya delarna:

Meningskomplettering (MEK):
Uppgift: "Att bli uppmärksammad och uppskattad för min konst är en enorm kick. Jag blir helt […] av det", berättar hon. Men samtidigt med glädjen över att synas i en stor tidning blev hon […] och kände sig som ett villebråd när hon gick på stan.

A autentisk – ängslig
B nyckfull – njugg
C uppskörtad – fientlig
D euforisk – skygg


Problemlösning (XYZ):
Uppgift: Sidan i en kvadrat är a. Arean av kvadraten är A.
Vad är sambandet mellan a och A?

A a = A upphöjt med 1/2
B a = A2
C a = A/4
D a = 4A

Kvantitativa jämförelser (KVA):
Uppgift: En tärning kastades 11 gånger och visade följande värden: 1, 1, 2, 2, 3, 3, 3, 4, 5, 5, 6.
Kvantitet I: Typvärdet
Kvantitet II: Medianvärdet

A I är större än II
B II är större än I
C I är lika med II
D informationen är otillräcklig


Som vanligt har dom inga svar med.. men antar det ska vara D,A,C. Fast det är säkert helfel bara för det. Tycker iallafall det nya verkar skitkul. hahah NERD.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0