Bion.

kom precis hem från bion. Så här full har nog Filipstads biosalong aldrig varit! Jobbigt tyckte jag med jävla sär barn som skrattar på fel ställen o prasslar med godis, men men det hör väl til lnär man går på bio. Att det blir avbrott i filmen ska däremot inte höra till. Fortsätter det såhär är det ju snart Smala Sussie-style på bion här i stan.. ;o Får ringa o fråga nån om man vill veta hur filmen slutar, så kan man gå hem o kratta löv sen istället (n).  

Filmen började iallafall riktigt bra, jag grinade efter en minut x) men är rätt besviken ändå. Dom har missat så himla mycket viktiga detaljer, det geniala i böckerna kommer ju inte fram för fem öre. För att markera viktiga händelser lägger dom på massa specialeffekter som bara drar ner filmen :/ Självklart är det svårt att få ner så mycket bok på så lite film, men fan, bättre kan dom! Men några riktigt bra scener fanns det ju trots allt, som scenen i början med Hermione och hennes föräldrar -grym! där brast det för mig, efter en minut som sagt:P Mycket kärlek till Dobby också!

Men i det stora hela: ingen höjdare. Tyckte jag, fast det kanske var för att jag läst böckerna..? Fast annars hade jag å andra sidan inte fattat allt det där viktiga..
Trots besvikelsen så väntar jag ivrigt på den sista filmen. Så helt kasst var det ju inte trots allt, bara inte jämförbart med böckerna.

Jo en grej till scenen där Harry tänker ge sig av från Kråkboet och går genom ängen där, ehh lite inspirerat av Sagan om ringen eller.. ? Trodde ju fan det var fel film där ett tag. Och det var inte enda likheten heller. Inte okej..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0