Återkommande drömmar.

Vaknade precis av att jag är ledsen, att jag ligger o gråter. Har drömt massa cpdrömmar. Just den som fick mig att grina var inte speciellt hemsk, egentligen. I stort Handlade den bara om att nån i min närhet inte bryr sig om mig och sätter andra saker, som inte borde vara viktiga, före. Det som var hemskt var att det ibland inte känns som det är så långt ifrån verkligheten..

Förutom den drömmen har jag drömt andra mer eller mindre obehaliga drömmar. Till exempel så är en av mina återkommande drömmar tillbaka. Att jag kör bil, utan körkort. Antingen för att jag måste eller bara för att jag är så sjukt dum och chansar på att det ska gå bra. I de drömmarna kan jag typ inte köra och ALLTID möter polisen. Jag klarar mig alltid först men eftersom jag är så panikslagen och undrar vad jag håller på med, jag ångrar mig liksom, så gör jag alltid nått sjukt osmitigt, typ en u-sväng för att vända hem igen, så att dom "upptäcker" mig ändå. Slutar alltid med att dom på något vis jagar mig..

Jag har några andra fenomen som ständigt återkommer i mina drömmar:

x Getingar. JÄMT, fan i var o varannan dröm dyker det upp en getingjävel som surrar i ansiktet på mig. Oftast kommer det en till om jag lyckas bli av med den första. Så jag står där o vevar.. Brukar sluta med att jag blir stucken, då vaknar jag. Kan förklara varför jag gått och blivit så rädd för getingar..

x Drömmar där jag VET att jag drömmer och försöker vakna. Jag försöker liksom rycka mig loss ur drömmen. Ibland sitter jag bara och önskar att jag ska vakna, eftersom det som händer i drömmen är sjukt läskigt. Eller så försöker jag mer bokstavligt talat att rycka mig loss ur drömmen men kan jag inte röra mig, jag försöker verkligen, men det går inte. Det är LÄTT den äckligaste drömmen jag vet. Ibland har jag verkligen trott att jag varit vaken, alltså varit HELT säker på det (kan jag ha varit det..?!) men jag kan fortfarande inte röra på mig. Alltså det handlar inte om att jag skulle ha blivit förlamad eller nått sånt utan liksom mer att jag är fångad i drömmen.

x Titt som tätt brukar jag drömma att jag glömmer något väldigt viktigt, typ att ta på mig byxor innan jag går till skolan. Det är rätt hemskt det också kan jag lova, komiskt men ändå.. hemskt! Och man funderar verkligen på hur man lyckades med det.. ;o


Känner ni igen er eller har ni andra återkommande drömmar? Väldigt fascinerande är det iallafall och jag tror faktiskt att det går att läsa ut sjukt mycket av en dröm..


random bild som kom upp vid sökning på dream.^^


Kommentarer
Postat av: Ani

Geting: Om du blir stucken av en geting i drömmen kommer avundsjuka personer att vålla dig bekymmer.



2010-10-28 @ 08:55:00
Postat av: DrömtydarN

http://hem.passagen.se/aengel/



sjuk ful hemsida, men lite roligt att kolla vad grejerna man drömmer kan betyda :) have fun :D

2010-10-28 @ 09:09:00
Postat av: johanna

Jag drömde att jag var i ferlinhallen typ utan kläder och det var massa folk där och jag kunde inte gömma mig.. pinsamt med hemskt.



Jag drömmer mardrömmar om björnar eller vargar jämt, att jag helt plötsligt är i skogen och så ser man liksom att de smyger sig på. ISCH. eller att björnarna vet hur man öppnar dörrar och tar sig in i mitt hus och äter upp alla :c



drömmar är så jävla konstiga ibland men kan liksom påverka en när man vaknat. jag är livrädd för hissar pga att jag drömt så mycket mardrömmar :/

2010-10-28 @ 11:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0