Varför?

Åh varför är jag så inåthelvete lat?! Jag blir så trött. Jag vill ju egnetligen plugga, träna o hålla ordning runt mig men ändå gör jag det inte.. Istället slösar jag bort alldeles för mycket tid vid datorn/framför tvn och i sängen. Så jäkla dumt! & så här har jag hållt på i antal år nu, vill ta tag i allt, men vart finns orken och motivationen? Ge mig den och jag vore lyckligast i världen. Fatta vad bra det hade vart om jag hade haft det alla odm här åren, vilka betyg jag hade haft, vilken kropp jag hade haft, hur jävla smart jag hade vart, hur jävla nöjd jag hade vart med mig själv! men nej:( Och nu blir jag arg o ledsen med, varför varför varför har det gått och blivit så? Att plugga o träna är ju egentligen nått av det roligaste jag vet. Så nu tänker jag det jag tänkt tusen gånger förut, NU ska jag ta tag i allt, men antar det komemr gå precis som vanligt, det håller några dagar.. Aja, nu ska jag iallafall till skolan igen, och jag ska banne mig inte missa en endaste lektion till!


När ska man bli den man vill vara?

Kommentarer
Postat av: Moster

Men lilla gumman! Försök med en liten förbättring i taget. Om du försöker ta tag i allt på en gång blir allt en enda röra. Små delmål mot ett stort mål. Om du väljer en liten sak du vill göra idag och du fixar det så blir du mer nöjd och kan kanske ta en sak till i morrn. Think small and do big! Jag håller på dig =)

2010-09-13 @ 13:24:29
Postat av: Anonym

Jag vet jag vet, men det är så attans svårt att fokusera på en sak när man behöver ta tag i tusen. dessutom är man alltid mest sugen på att ta tag i det som är minst viktigt.. :/

2010-09-13 @ 14:55:46
URL: http://lisalarssooon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0