mitt fredagsgottis..

Vet ni idag äre fredag och då tänkte jag äta nått gott, nått med socker i! Har ju faktiskt hållt mig från sånt heeeela veckan men igår när jag var tvungen att berätta receptet på kladdkakesmet började det verkligen kännas jobbigt..

Såååå bestämde mig för kladdkakesmet (mycket goare än själv kakan fan!). Tänkte dessutom vara smart och göra iordning det nu, då kan det passa på att stå i kylen och stelna till lite medans jag är i Karlstad så kommer jag vara jätteglad när jag kommer hem sen. Sagt och gjort, diskade tilloochmed efter mig på en gång bara för att få en riktigt skön feeling när jag kommer hem sen, bara slänga ner sig i soffan med gottiset liksom. Men sen uppstod ett problem, ehh..
halva satsen är liksom slut.. Vet inte riktigt hur det gick till, skulle ju först bara slicka av visparna, sen bara ta lite på fingret och smaka.. fast sen blev det liksom ganska många fingerdoppningar, jag bara stod där i köket och njöt liksom.. så nu har jag ju inte mycket alls kvar till ikväll..

och ett litet tips bara; minska ner på sockret, det blir faktiskt mycket goare då! och mjölet kan man också skita i, och sen ställer man det i kylen (eller frysen om man har bråttom..) så det får stå och stelna, kanongott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0